Son Dakika!
Ana Sayfa » Drama » El Cuerpo ( Ceset ) 2012

El Cuerpo ( Ceset ) 2012

Hollywood’u çoktan geride bırakmış, Güney Kore gerilim filmlerine de son yıllarda fark atmış olan İspanyol sinemasının başarılı bir örneği El Cuerpo. Özellikle de senaryo bakımından bize çok iyi kurgular sunan İspanyollar, her yıl birkaç çok iyi ve orijinal filmi önümüze koyuyorlar.

Filmin senaryosu Oriol Paulo kaleminden çıkıyor. Paulo aynı zamanda ilk uzun metrajlı filmi için de kamera arkasına geçiyor. Başrollerde de Jose Coronada, Hugo Silva ve Belen Rueda’yı izliyoruz.

Açılış sahnesi; geceyarısı ormandan kaçarken araba çarpıp hastaneye kaldırılan morg bekçisi ile oluyor. Ve film daha ilk dakikalarında gerilimin soğukluğunu hissettiriyor. Devamında anlıyoruz ki; morgda bir ceset ortadan kayboluyor ve polis işin içine dahil olup ilk olarak kayıp cesetin kocasından olayı incelemeye başlıyor. Sorgu devam ederken biz, flashback yardımıyla ölen kadının zengin, hırslı ve kocasından yaşlı olduğunu görüyor; aynı zamanda da kimyager olan genç kocasının ders verdiği üniversite öğrencisiyle yasak aşk yaşadığına tanık oluyoruz.

Film boyunca ne kadar etkili ve akılcı bir senaryo izlediğimizi anlamak kolay değil. Aslında gerilim hiç düşmüyor, film akıyor ve seyirciye sürekli soru sorduruyor. Fakat final sahnesi beklenilenden daha büyük bir tatmin yaratıyor.

Filmdeki gerilim öyle dozunda ki; bir süre sonra zevk vermeye başlıyor ve dikkatinizi alamıyorsunuz. Atmosferin yanı sıra oyuncuların sergilediği dingin ve doğal oyunculuk da bunda oldukça etkili. Abartısız kestikleri roller sizi gerçeklikle aynı hizaya getiriyor.

Cesedi canlandıran Belen Rueda ( Mayka ) itici ve hırslı karakteri öyle iyi yansıtıyor ki; izlerken bir noktada ‘ iyi ki ölmüş! ‘ dedirtiyor.
Dedektif rolündeki Jose Coronada, geçmişteki acısını üzerinden atamamış haliyle gizemi çözmeye çalışırken, bizi de kendi gizemine çekiyor.
Ve tabi ki aldatan koca Hugo Silva ( Alex ) ezilen bir eş profilinden sıyrılmaya çalışırken açık verdikçe, ona hem kızıyor hem de acıyoruz. Anlıyoruz ki; kadro dersine çok iyi çalışmış.

Sağlam kadro sağlam senaryo birlikteliğinden de gerilim sinemasının ve sonu ters köşe eden filmlerin en iyilerinden biri doğuyor. Belki mükemmel bir film diyemeyiz; her şeye rağmen klişeler barındırıyor çünkü. Polisiye öğeler yavan kalıyor, geri dönüş görüntüleri soru işareti yaratıyor vs. Ama bu, yüz akı bir film olmasına engel olamıyor. Biz yine sonuna kadar merak ediyor, içinden çıkamıyoruz.

Gerilin; pişman olmayacaksınız.

İyi seyirler!

Seda Yıldız

' Sinema, erkek bakış açısıyla yazılmış kadın tarihidir. ' / Godard
Seda Yıldız

Bir de Buna Bakalım

Yaz Korkusu: Midsommar

Son yılların en iyi korku filmlerinden, Sundance ödüllü Hereditary’nin yönetmeni Ari Aster’ın yeni filmi Midsommar …

Bir Cevap Yazın